melaman>Возможно есть у Вас какие то соображения, аргументированные на каких то фактах???
Напомню, что Фил Манзанера, рассказывая о продюсировании On An Island, упомянул цифру 150 пьес, накопившихся у Гилмора за десять лет (95-05), и сказал, что идей хватает на три альбома -
Phil Manzanera: Producing On An Island
"I live close to David's house in Sussex," says Manzanera, "and I would regularly visit him and ask him whether he'd been recording. It turned out that he'd been doing stuff over a 10-year period, and had so much that he didn't know what to do with it. I suggested that I come round once a week and we'd go through these pieces together. Many were on Minidisc and recorded in his kitchen or living room. Dave began by selecting perhaps 150 pieces, enough for three albums. I picked some of these and took them to my studio. Together with my engineer, Jamie Johnson, I would try and develop these ideas. Sometimes we'd make loops, sometimes I'd take vocal lines from one song and stick them in another, just to create something different and weird. The next week I'd play David what I'd done and he'd give feedback.
Через два года Дэвид Гилмор подтвердил наличие своих наработок, про которые он типа не забудет, когда до них дойдут руки -
http://pink-floyd.ru/archive/2008/Aug/14/live_in_gdansk_and_then.html
"I want to get ('Live in Gdansk') completely put to bed before I even worry about anything new," Gilmour explains. "I've got a lot of material left over form ('On An Island'), so ... I've got a lot of start points. That starts to get the creative juices flowing and you stary then to write new material. So it's good to have bits of music to start working on, but how many of them I will actually use and how much new stuff will come up is anyone's guess. That's in the lap of the gods."
"Прежде чем я начну беспокоиться о чем-то новом, я хочу всецело позаботиться о завершении работы с 'Live in Gdansk'. У меня есть много материалов, оставшихся от записи 'On An Island', так что… есть от чего отталкиваться. Это хорошо, когда есть наработки для старта, но сколько из них я использую на деле, и сколько еще нового материала появится, — можно только гадать. Всё в руках судьбы."
Из всего этого следует, что не Гилмор охотится за Патерсоном, Мортимером и прочими в поиске материала для новой креатуры, а они за ним - зная, что у Гилмора материала полно.