Dreaming of a new day,
Cast aside the other way.
Pink Floyd (Burning Bridges)
Поиск
Вход на сайт
Логин
Пароль
Регистрация
Забыли пароль?
Подписка на рассылку



Форум
 

Новый альбом Уотерса Is This The Life We Really Want? (сообщений - 1669)

Страница << < 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >>

Igor   16.02.2017 22:41
Слушаю сейчас эпичнейшую It's What We Do и снова возвращаюсь к фантазии, что Роджер может изъявить желание потягаться в своём новом альбоме в том числе и с джемовым прошлым группы. Как зафигарит посреди альбома импровизацию минуты на четыре со Сноуи м Кэрином!))

 

Igor   16.02.2017 22:48
С другой стороны, столько тем навалилось, такие неоговоренные реалии душу рвут. Обо всём хочется спеть)) Тут и Чечня, и Интернет, и ноутбуки, и Путин, и Эрдоган, и Обама, и Трамп, и Донбасс, и Сирия, и Брэксит, и... андронный коллайдер... Довеском к Палестине... Какие там джемы!))

 

Kuzya   16.02.2017 23:01
Igor> С другой стороны, столько тем навалилось, такие неоговоренные реалии душу рвут. Обо всём хочется спеть)) Тут и Чечня, и Интернет, и ноутбуки, и Путин, и Эрдоган, и Обама, и Трамп, и Донбасс, и Сирия, и Брэксит, и... андронный коллайдер... Довеском к Палестине... Какие там джемы!))
Какая тут Палестина?)))))))

Тут Сирия с Украиной - вот главные военные площадки нашего времени. Ну и Трамп, куда же без него? Мне кажется Уотерсу плевать на Донбасс, дай только почесать языком против Дональда.

 

Igor   17.02.2017 01:12
Я думаю, он вскользь по всем может пройтись, хоть словом упомянуть. Как в песне Home.

 

Kuzya   17.02.2017 01:17
Всё вспоминал на что похожа музыка из тизера к новому альбому. На бисайд Get Back To Radio 1987 года))))

 

Igor   17.02.2017 02:01
Ага, я почти сразу заметил)) Кстати, звук жирненький такой, как у сольного Гилмора последних лет. В целом вневременной саунд... Барабаны звучат округло и очень натуральные, живые.

 

InOut   17.02.2017 08:25
Igor> Тут и Чечня, и Интернет, и ноутбуки, и Путин, и Эрдоган, и Обама, и Трамп, и Донбасс, и Сирия, и Брэксит
Господиисусе, вот только всего этого добра нам не хватает, ага...

 

Igor   17.02.2017 08:41
InOut> Господиисусе, вот только всего этого добра нам не хватает, ага...
Мда, я и сам бы лучше послушал тексты в духе The Dogs of War и In Any Tongue, но... это же Роджер...

 

Muddy_Roger   17.02.2017 09:09
В новости RollingStone про таинственный тизер нового альбома
http://www.rollingstone.com/music/news/roger-waters-teases-new-lp-is-this-the-life-we-really-want-w467479
автор обращает внимание на фразу "Fear drives the mills" (страх движет мельницы), называя ее донкихотской. Замечательный пример эрудиции современного рок-журналиста!
Но чувак не слышал весь куплет, связанный со страхом, в поэме Уотерса "ITTLWRW?",
который мы по ссылке Зульфии вчера тут заново переслушали.
Ничего там донкишотского нету, а есть одно только "ах, как страшно жить!"

Fear drives the mills of modern men
Fear keeps it all in line
Fear of all this foreigners
Fear of all their crimes


Страх движет наши мельницы
Страх держит всех в узде
Страх от всех этих беженцев
Страх всех их черных дел


 

Igor   17.02.2017 09:36
Ну вот, уже беженцев упомянул...

 

Algie   17.02.2017 09:41
Muddy_Roger> Ничего там донкишотского нету

нупочемуже


очень точное попадание в смысл фразы

типа - страх исключительно в наших головах - как и ветряные мельницы Дон Кихота - они тоже только в его голове



такчто все очень точно - куда точнее


возможно когото смущает сам термин - "донкихотский" - но тут уж извините - издержки советско/постсоветского образования - когда героям из произведений иной от советской культуры - приписывались свойства - совершенно не предусмотренные их авторами - примеров масса - Винни-Пух Карлсон Питер Пен и Пиноккио/Буратино - народине совсем не теже герои - какими они выдавались в советской литературной критике

тоже можно сказать и о Дон Кихоте - советская интерпретация его образа имеет мало общего с - тем как его задумывал Сервантес и как его воспринимают испанцы и и прочий просвещенный запад


э

 

Algie   17.02.2017 09:58
вобще конечно - просто офигенно


очень - очень pinkfloydable

какже хочется - чтобы весь альбом был в томже тренде э

 

InOut   17.02.2017 10:05
> Fear drives the mills of modern men
> Fear keeps it all in line
> Fear of all this foreigner
> Fear of all their crimes
Вот интересно: а что-нибудь кроме списков Уотерс еще сочинять умеет?

 

InOut   17.02.2017 10:10
Igor> Барабаны звучат округло и очень натуральные, живые.
Да ладно. По-моему, как раз барабаны жутчайшие, пластмассовые - будто по пластмассовому детскому ведёрку стучат) Немного похоже на сухой звук барабанов с Dark Side, но тогда, в начале 70-х, это было нормальным, но для 2017-го звучит странновато. Да и "жирненького" в звуке ничего нет, по сравнению с сольным Гилмором последних лет Уотерс с таким звуком курит где-то далеко в сторонке.

И да, я прям уже явственно слышу, как на фоне этих пластмассовых барабанов и пианинки Уотерс традиционно лениво побрякивает на гитаре и своей фирменной вкрадчивой хрипотцой речитативно философствует. По-моему, именно это так и напрашивается. Так что, кажется, будет именно так:
Igor> альбом грядёт нудно-балладный...


 

Algie   17.02.2017 10:15
InOut> а что-нибудь кроме списков Уотерс еще сочинять умеет?

вобщето умеет


So we left Beirut Willa and I
He headed East to Baghdad and the rest of it
I set out North
I walked the five or six miles to the last of the street lamps
And hunkered in the curb side dusk
Holding out my thumb
In no great hope at the ramshackle procession of home bound traffic
Success!
An ancient Mercedes 'dolmus'
The ubiquitous, Arab, shared taxi drew up
I turned out my pockets and shrugged at the driver
"J'ai pas de l'argent"
"Venez!" A soft voice from the back seat
The driver lent wearily across and pushed open the back door
I stooped to look inside at the two men there
One besuited, bespectacled, moustached, irritated, distant, late
The other, the one who had spoken,
Frail, fifty five-ish, bald, sallow, in a short sleeved pale blue cotton shirt
With one biro in the breast pocket
A clerk maybe, slightly sunken in the seat
"Venez!" He said again, and smiled
"Mais j'ai pas de l'argent"
"Oui, Oui, d'accord, Venez!"

Are these the people that we should bomb
Are we so sure they mean us harm
Is this our pleasure, punishment or crime
Is this a mountain that we really want to climb
The road is hard, hard and long
Put down that two by four
This man would never turn you from his door
Oh George! Oh George!
That Texas education must have fucked you up when you were very small

He beckoned with a small arthritic motion of his hand
Fingers together like a child waving goodbye
The driver put my old Hofner guitar in the boot with my rucksack
And off we went
"Vous etes Francais, monsieur?"
"Non, Anglais"
"Ah! Anglais"
"Est-ce que vous parlais Anglais, Monsieur?"
"Non, je regrette"
And so on
In small talk between strangers, his French alien but correct
Mine halting but eager to please
A lift, after all, is a lift
Late moustache left us brusquely
And some miles later the dolmus slowed at a crossroads lit by a single lightbulb
Swung through a U-turn and stopped in a cloud of dust
I opened the door and got out
But my benefactor made no move to follow
The driver dumped my guitar and rucksack at my feet
And waving away my thanks returned to the boot
Only to reappear with a pair of alloy crutches
Which he leaned against the rear wing of the Mercedes.
He reached into the car and lifted my companion out
Only one leg, the second trouser leg neatly pinned beneath a vacant hip
"Monsieur, si vous voulez, ca sera un honneur pour nous
Si vous venez avec moi a la maison pour manger avec ma femme"

When I was 17 my mother, bless her heart, fulfilled my summer dream
She handed me the keys to the car
We motored down to Paris, fuelled with Dexedrine and booze
Got bust in Antibes by the cops
And fleeced in Naples by the wops
But everyone was kind to us, we were the English dudes
Our dads had helped them win the war
When we all knew what we were fighting for
But now an Englishman abroad is just a US stooge
The bulldog is a poodle snapping round the scoundrel's last refuge

"Ma femme", thank God! Monopod but not queer
The taxi drove off leaving us in the dim light of the swinging bulb
No building in sight
What the hell
"Merci monsieur"
"Bon, Venez!"
His faced creased in pleasure, he set off in front of me
Swinging his leg between the crutches with agonising care
Up the dusty side road into the darkness
After half an hour we'd gone maybe half a mile
When on the right I made out the low profile of a building
He called out in Arabic to announce our arrival
And after some scuffling inside a lamp was lit
And the changing angle of light in the wide crack under the door
Signalled the approach of someone within
The door creaked open and there, holding a biblical looking oil lamp
Stood a squat, moustached woman, stooped smiling up at us
She stood aside to let us in and as she turned
I saw the reason for her stoop
She carried on her back a shocking hump
I nodded and smiled back at her in greeting, fighting for control
The gentleness between the one-legged man and his monstrous wife
Almost too much for me

Is gentleness too much for us
Should gentleness be filed along with empathy
We feel for someone else's child
Every time a smart bomb does its sums and gets it wrong
Someone else's child dies and equities in defence rise
America, America, please hear us when we call
You got hip-hop, be-bop, hustle and bustle
You got Atticus Finch
You got Jane Russell
You got freedom of speech
You got great beaches, wildernesses and malls
Don't let the might, the Christian right, fuck it all up
For you and the rest of the world

They talked excitedly
She went to take his crutches in routine of care
He chiding, gestured
We have a guest
She embarrassed by her faux pas
Took my things and laid them gently in the corner
"Du the?"
We sat on meagre cushions in one corner of the single room
The floor was earth packed hard and by one wall a raised platform
Some six foot by four covered by a simple sheet, the bed
The hunchback busied herself with small copper pots over an open hearth
And brought us tea, hot and sweet
And so to dinner
Flat, unleavened bread, + thin
Cooked in an iron skillet over the open hearth
Then folded and dipped into the soft insides of female sea urchins
My hostess did not eat, I ate her dinner
She would hear of nothing else, I was their guest
And then she retired behind a curtain
And left the men to sit drinking thimbles full of Arak
Carefully poured from a small bottle with a faded label
Soon she reappeared, radiant
Carrying in her arms their pride and joy, their child.
I'd never seen a squint like that
So severe that as one eye looked out the other disappeared behind its nose

Not in my name, Tony, you great war leader you
Terror is still terror, whosoever gets to frame the rules
History's not written by the vanquished or the damned
Now we are Genghis Khan, Lucretia Borghia, Son of Sam
In 1961 they took this child into their home
I wonder what became of them
In the cauldron that was Lebanon
If I could find them now, could I make amends?
How does the story end?

And so to bed, me that is, not them
Of course they slept on the floor behind a curtain
Whilst I lay awake all night on their earthen bed
Then came the dawn and then their quiet stirrings
Careful not to wake the guest
I yawned in great pretence
And took the proffered bowl of water heated up and washed
And sipped my coffee in its tiny cup
And then with much "merci-ing" and bowing and shaking of hands
We left the woman to her chores
And we men made our way back to the crossroads
The painful slowness of our progress accentuated by the brilliant morning light
The dolmus duly reappeared
My host gave me one crutch and leaning on the other
Shook my hand and smiled
"Merci, monsieur," I said
"De rien"
"And merci a votre femme, elle est tres gentille"
Giving up his other crutch
He allowed himself to be folded into the back seat again
"Bon voyage, monsieur," he said
And half bowed as the taxi headed south towards the city
I turned North, my guitar over my shoulder
And the first hot gust of wind
Quickly dried the salt tears from my young cheeks.

э

 

VelvetVoyage   17.02.2017 10:17
С другой стороны, если просто перечислять проблемы - то это будет Amused To Death #2, просто с обновлёнными лицами и местами. А нужно ли это? Хотелось бы каких-то инноваций.

 

Algie   17.02.2017 10:18
> а что-нибудь кроме списков Уотерс еще сочинять умеет?


и так - тоже типа для наброса



а что-нибудь кроме гитарных аппассионато и тремоло Гилмор еще сочинять умеет?


э

 

Muddy_Roger   17.02.2017 10:37
Про клип.
Слова "eleven twenty five" в тизере звучат дважды: сначала дядька говорит "11:25", а потом, после поздравления с НГ, тетка повторяет "11:25 точно".
Идиотская, конечно, догадка, но я посмотрел - какие есть стихи Библии, пронумерованные 11:25. Оказалось смешно.

"Whoever brings blessing will be enriched, and one who waters will himself be watered." (Proverbs 11:25)

"Благотворительная душа будет насыщена, и кто напояет, тот и сам напоен будет." (Притчи 11:25)

 

Algie   17.02.2017 10:41
ha ha charade you are


хорошая догадка э

 

InOut   17.02.2017 11:29
Algie> а что-нибудь кроме гитарных аппассионато и тремоло Гилмор еще сочинять умеет?
Умеет) Базовые мелодии песен (те, которые поют).

> Muddy_Roger   17.02.2017 10:37
Кажется, Уотерс начинает считать себя богом. Всюду намеки на себя.

 

Страница << < 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >>

   
 
© Pink-Floyd.ru 2004-2019. Использование авторских материалов сайта Pink-Floyd.ru невозможно без разрешения редакции.
О сайте